Leiner Laura: Remek!

~ Könyvértékelés ~




Cím: Remek!

Írta: Leiner Laura

Oldalszám: 336

Kiadta: L&L, Budapest, 2018

Eredeti megjelenés: 2005

Kategória: Ifjúsági, Nyári olvasmány, Romantikus, Humoros, 2000-es évek 






Fülszöveg: 

Mire számíthat egy 19 éves lány, aki nagy nehezen végre megszabadul az iskolától, és soha többé a közelébe sem akar menni? Akinek a barátja az egész nyarát Floridában tölti – nélküle? Akinek mindene a film, forgatókönyvíró szeretne lenni, csak éppen még egy betűt sem írt le? 
Például elmehet dolgozni egy videótékába, hogy ne teljen tétlenül a nyara. Ennél jobb munkahelyet nem is találhatna, és végre lesz ideje nekilátni a forgatókönyvnek… 
Persze végül semmi sem a tervek szerint alakul, minden a feje tetejére áll: valódi filmbe illő jelenetek, káosz és rengeteg humor Leiner Laura első, bemutatkozó regényében, amely több mint 10 év után jelenik meg újra.



Aznap, amikor tollat és egy feltűnően vékony füzetet vettem a kezembe, volt vagy negyven fok.

Remek! avagy a kedvenc könyvem Leiner Laurától 


Természetesen már minden Leiner Laura könyvön túl vagyok, ami a Szent Johanna gimi utáni időszakban íródott, de mégis csak furdalt a kíváncsiság, milyen lehet tőle olvasni az SzJG előtti " korból ". Mikor újból kiadta az írónő a regényt, egyből fel is kaptam a fejem, hogy márpedig ez a könyv kell nekem. Utána hideg zuhanyként ért a hír, hogy ezt bizony csak fent, Budapesten az L&L-ben lehet kapni. Így történt az, hogy csak most tudtam elolvasni a könyvet, amit nagyon sajnálok, hogy nem árulnak több helyen, mivel vidéken élek, így is nehéz beszereznem egy-egy könyvet, de valahol megértem, hogy csak ott kapható. Szóval pont kapóra jött a fővárosi sulis kirándulás, mivel pont át tudtam szaladni a Westendből a kis Hegedűs Gyula utcai könyvesboltba, hogy beszerezzem a regényt. Zárójelben hozzá tenném, nagy álmom volt mindig is oda eljutni és nagy öröm volt kipipálnom ezt a pontot a bakancslistámról, nagyon hangulatos a hely, az idézetek a falon, a kirakat, mindenképpen megéri elmenni! Miután a kezeimbe tudhattam a Remek!-et, egyből el is kezdtem olvasni, ami valljuk be, nagyon döcögősen indult. 


Több helyen olvastam a könyv előtt, hogy " tényleg látszik mennyire kezdetleges " és tényleg így van szerintem is, de én így ezt el tudtam engedni, és csak élvezni a történetet, a szereplők szálait, a csavarokat és a temérdek poént, akkor is, ha a negyedénél azt mondtam magamnak: biztos, hogy én ezt a könyvet el akarom olvasni? Miért nem teszem inkább félre? De ott volt bennem a tudat, bakker van még legalább 300 oldal hátra, mik történhetnek még? Így hát engedtem a kíváncsiságnak, és mindig egy kis fejezettel haladtam tovább a storyban, ami valahol érthető is volt, mivel haló, 11.-es vagyok több millió leckével és tanulással, de egy huzamosabb idő távlata után végül kiolvastam. Ki ám! És rengeteg élménnyel lettem gazdagabb és azt érzem, igen, nagy hatással volt rám a regény. Teljesen kikapcsolt és elterelte a figyelmem a hétköznapok hülyeségeiről. 

Szerintem nincs abban semmi rossz, ha az ember álmodozik.

A Történetről: 


A képzeletemben Linda, a sorok között
Egy nyáron játszódó regényről beszélhetünk, a fő motívum, ami beindítja és viszi a történetet előre, az a videó téka. Linda, a fiatal nő, aki végre leérettségizett, az iskola közelébe sem akar menni, fogalma sincs, hogy mit kezdjen az életével, de egyet tud biztosan, bolondul a filmekért és pontosan ezért forgatókönyv író szeretne lenni. Az unalmas nyarat hasznosan szeretné eltölteni, ezért kapóra jön neki, hogy munkát vállaljon a helyi tékában, amely éppen akkor nyílt meg. Itt jönnek képbe a főbb szereplők, akik csak színesebbé teszik a történetet és viszik a cselekményt egyre előrébb. 
Hajnalba nyúló bulik, eszméletlen események indulnak el a lány átlagos életében, akit a barátja magára hagyott. 
Tom, az üzletvezető és buta szőke barátnője, Mike, Linda bátyja és annak a buta szőke barátnője meg persze Jason mondhatni a Leiner Laura főszereplők ősatyjai és ősanyjai. Szerintem ez a sok Laura könyv után hihetetlen érzés látni, honnan ered mindez a sok besteller regény.  
Lindát teljesen a szívembe zártam, azt hiszem, hogy kilóg a sorból,  annyira valódinak érzem. Látszik, hogy az írónő teljesen bele írta magát a könyvbe és pontosan ezért szerettem meg teljesen a Remek!-et. 
A mellékszereplők itt is csak vitték a prímet, Linda pedig közvetítette az eseményeket. Picit SzJG feelingem volt, csak egy kicsit felnőttesebb kiadásban. Ez a könyv inkább a 17 éves korosztálynak íródott, mintsem a fiatalabb korosztálynak. Túl sok spoilert nem szeretnék a bejegyzésben így azt nem fecsegem el, miket is csináltak a karakterek, de az biztos, hatalmas hülyeségeket és rengeteget nevettem. 
Ha már kaptunk egy film őrült főszereplőt, természetes, hogy rengeteg filmes utalással volt tele a regény, amit én külön nagyon szerettem és tetszett, több filmet is felírtam a listámra, amit biztosan meg kell néznem. 
A könyv végére komolyan minden, még a legidegesítőbb szereplőket is sikerült megszeretnem, ilyen volt például a két szőke.  
A történetben nem volt bonyodalom, tetőpont, megoldás, hanem inkább kibontakozás, bonyodalom, bonyodalom, megoldás, de egyből újabb bonyodalom, amelynek megoldása után megint jött egy újabb bonyodalom és így tovább egészen a regény végéig, amikor is kaptunk egy szerintem tökéletes lezárást, amikor mondhatni, leesett az állam és azt mondtam, na ez a könyv aztán ott volt a csúcson. Tényleg az egész egy hatalmas katyvasz, káosz és pontosan így volt minden rendjén benne. Egyszerűen imádtam! 



Tudom, fekete-fehér kép meg minden, de szerintem nagyon feelinges és nyagyon is kapcsolódik a regényhez. Imádom és egyből a Remek! jutott eszembe, amikor megláttam a fotót. 



























Végezetül pedig annyit, hogy a regény legvégén volt egy írói levél, amelyet megtekinthettek az interneten is, mivel Laura megosztotta, de én direkt nem olvastam el addig, amíg a Remek!-et nem tudhatom magam mögött és nagyon jól is tettem, így sokkal hatásosabban érintett ez a kis plusz. Én kvázi teljesen meghatódtam rajta és nagyon mélyen elgondolkodtam. Egyik az, hogy Laura nagyon mélyen beengedett minket, olvasókat az ő életébe, tökéletesen lefestette, hogy milyen volt a világ akkor, mikor íródott a regény és nagyon sok mindenben igaza is volt. Sokszor csak leül az ember a gép elé és megnéz egy filmet, aztán párat kattint és jöhet a következő. Teljesen elmarad a varázsa, az élmény. Semmit se tesz érte, nem kell elsétálni egy tékába sem, minden ott van előtte, a sötét szobájában, a lehúzott redőny mellett. Elfejtünk élni. Igazán élni. Nekem nagyon tetszett ez az írói levél és arra a döntésre kellett jutnom, ez az eddigi kedvenc Leiner Laura regényem. Igen, kezdetleges. Igen, mindenkinek amerikai neve van, csak a főszereplőnek nem. Igen, nem ez hozta meg az írónő sikerét és vannak hibái, de éppen ezért annyira tökéletes. Tényleg megszerettem a könyvet és mindenkinek nagyon ajánlom!

Értékelés: 


- Összegzés: 5/5 - Imádtam! 

- Borító: 4/5 - Nem vagyok tőle annyira elájulva, de még bele fér az elmegy kategóriába. 

- Ajánlom: Leiner Laura eddigi olvasóinak kötelező olvasmány! Emellett valaki egy könnyed nyári történettel szeretne kikapcsolódni, akkor ez a tökéletes választás. 

Edmond

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése