Leiner Laura: Egyszer

~ Könyvkritika ~


Vigyázat! A bejegyzés SPOILER-t tartalmaz!



Írta: Leiner Laura

Cím: Egyszer

Rész: Bexi sorozat 6. része

Kiadta: L&L, Budapest, 2017

Oldalszám: 480 oldal

Kategória: Ifjúság, Romantikus, Humoros, Zenés








Fülszöveg: Bexi kezd besokallni a popszakmától. A lehetőség, hogy folytathatja tanulmányait, ráadásul olyasmivel foglalkozhat, amit igazán szeret, miközben megmaradnak neki a barátai, Aszádék, Antiék, Körte és persze a legfontosabb, Nagy Márk… túl szép, hogy igaz legyen. 
Azután az őrült hét után a balatoni nyaralóban minden megváltozott, Bexi és Nagy Márk kézen fogva léptek be, hogy együtt nézzenek szembe a kiadó tulajdonosával, de nem biztos, hogy a kapcsolatuk kibírja mindazt, ami rájuk vár.



Najóóó emberek, hol van nutella, hol van nutella, hol van az a kicseszett nutella??! 


Elnézést az előző kirohanásért, de valami ilyesmit éreztem a regény elolvasása után. 
MIÉRT?! 
Miért lett ilyen gyorsan vége. 
Tudtam, hogy ez az utolsó rész. Teljesen tisztában voltam vele. Pontosan ezért próbáltam a lehető legesleglassabban elolvasni, de most komolyan...Lehet olyat csinálni, hogy egy Leiner Laura könyvet lassan olvassunk el? Mert én eddig ne tapasztaltam. 

Egyszerűen, ha a kezedbe veszed ezt a könyvet, még az sem tud megszakítani az olvasása közben, ha körülötted össze dől a világ...

Miután végre a kezeim közé kaparintottam a könyvet - ami egy elég hosszú történet, mert gond volt az előrendeléssel, meg stb. - egyből el is kezdtem olvasni. Ugye ez a teljesen normális, pláne egy könyvmoly embertől, aki bolondul a Bexi sorozatért, és ezt a könyvet várja, amióta egy nap alatt kiolvasta az illető könyv előző részét, a Valaholt.
Igaz, hogy suli idő volt, hogy óráim voltak, hogy tanulnom kellett volna és hogy " haló ember, év végi hajtás van!", de az Egyszer eléggé elvette róla a figyelmem. Mást sem csináltam csak olvastam és olvastam.
Igazából, ha jobban bele gondolunk...Félévente kijön egy rész. Mi, olvasók, egy nap alatt kiolvassuk, aztán várhatunk megint fél évet, teljes ideg összeroppanással, mivel valami ritka csattanós vége lett a könyvnek. Kínos a történet akkor, amikor nincsen semmi csattanó, hanem minden le van zárva és vége a sorozatnak. Mit meg nem adnék azért, ha az utolsó oldalon az lenne, hogy a " Következő részben..." és nem az, hogy: " Vége ". 


A Történetről: A történet egyből egy exkluzív interjúval indul, Beki visszavonulását illetően, ami tökéletes kezdés volt, löketet adott a könyvnek és utána már tisztán kijelenthetjük: Elkezdődött a lezárás.
Na de még milyen lezárás!
A második fejezetre egyből 2 évet ugrottunk az időben vissza, amikor még nem ismerték Rebekát.
Részletesen leírja Geri késését, a Késtél megírását, az első találkozást Körtével, a hirtelen hírnevet és mindent, ami a Kezdetekben történt. Nagyon jó döntés volt ez Laurától, jár érte a hatalmas pacsi, mert azt eltekintve, hogy az első könyvben szó volt erről, már In medias res, azaz a dolgok közepébe vágva kezdünk. Így végre elolvashattuk azokat a fejezeteket, ami a sztár élet előzményeit mondják el. 

Tudod, hogy aki nem képes maga mögött hagyni a múltat, nem éli meg a jelenét? – vágta a fejemhez.
Ezekkel együtt szépen fokozatosan végig mentünk Beki egész karrierén, egészen a nulláról.
Mi tagadás, a szívem is összeszorult, ahogy nosztalgiázva vissza emlékeztem a gyönyörű - és kevésbé gyönyörű - pillanatokat.
És mikor azt hinnénk, már nincs ami szétszakítsa Márkot és Bekit... Akkor jól elhisszük! Mert van. De még milyen szakítás volt! 
Azt a részletet nem is tudom hányszor olvastam el és közben ténylegesen elgondolkodtam, az igaz szerelem fogalmán. Hogy valaki olyan szinten szeressen valakit, hogy felhagyjon a saját boldogságával és a szó szoros értelmében mindent feláldozzon, csak hogy a másik karriere tökéletesen menjen...Valahogy nem fér bele a fejembe! Elképesztő, amit Beka megtett Márkért és azt eltekintve, hogy IDEGBAJT KAPTAM, amiért ezeknek ketten már megint sikerült szakítaniuk, teljesen megértettem. 
– Istenem, ennyi hülyét egy rakáson – ingatta a fejét Körte fáradtan.
Mondani sem kell, alig vártam, hogy megint összejöjjenek, ezért még a szokottnál is gyorsabban repültek a kezemben a lapok. 
Ugye, hogy mennyire hasonlít Victoria Justice,
a V mint Viktória szereplője Bekire?

De nem csak a lapok repültek, hanem a történet is. Eszement sebességgel! 
Balogh szökése - hála az égnek, jaj de utáltam - és a kiadó bukása után nagyjából egy bomba robbant.
Kiemelnék egy jelenetet, amire biztosan emlékeztek, ha olvastátok a könyvet. Mikor ott az egész csapat BPRP kiadónál és Nagy Márk is oda tart, akkor én annyira azt hittem, hogy találkozni fognak. Még Beki ott állt a lift előtt is, de fogta magát és lerohant a lépcsőházban. Nekem akkor tört el valami.
De végül is jobban sült el a szakítás utáni első találkozás, mint valaha is gondoltam volna, még akkor is, ha ehhez Körtének kórházba kellett kerülnie. Akkor csak egy dolog készítette ki teljes mértékben az idegrendszeremet, Tomi. Mikor minden a helyén lenne, persze, hogy ott kell lennie Tominak és elszúrnia az egészet és kihozni Márkból a féltékeny, bunkó énjét.
És ha még ez a sok minden nem lenne elég, váratlan fordulat - amit valahogy megéreztem - következett. Eljegyzéééés! Körte megkéri Betty kezét a kórházban. Mondanom sem kell, hogy mi lesz a következő fejezetben. Eljegyzési party, pontosan. Nagy Márkkal és Budai Rebekával...ez még bonyodalom után kiállt.

Megint csak nem bírtam kimenni wc-re, olvasnom kellett tovább...

Hol is tartottunk? Ja igen, eljegyzés.
Mivel Márk féltékenységi rohamban szenved és azt hiszi együtt van újra Tomi és Beka, persze, hogy be kell állítania egy 10/10-es csajjal, de semmi gond, itt van a nutella nálam, mindjárt adom is Beki, ne aggódj! 

 …úgy döntöttem, ha már úgyis minden rossz, legalább haljak bele abba, amit igazán szeretek. A Nutellába.

 Viszont ne csak szomorú dolgokat emeljünk ki, mert ezt eltekintve egy nagyszerű eljegyzési party-t kaptunk. Minden olyan volt, amilyenek lennie kell, a három aszád előtt is le a kalappal! 

Ami pedig még egy nagyon fontos kulcsfontosságú esemény volt, az a Körte Records megalapítása. Egyből gondoltam rá, Körtével együtt, hogy ők alapítsanak együtt egy saját kiadót, de örülök, hogy Laura is így gondolta.
Aztán térjünk vissza Berk/Márxi dologra.
Minden mondatban azt vártam, mikor hozza őket megint össze a történet. Már egyre jobban türelmetlenkedtem, de megérte!
Mindig is úgy gondoltam, az esőben szétázva a legromantikusabb pillanat a csókolózásra. Úgy látszik, hogy Laura is ezeket az időjárási viszonyokat találta a legalkalmasabbnak a békülésre.
És ha azt gondolnánk, nem történt még elég hirtelen fordulat, kapaszkodjunk, mert hosszú kocsikázás következik, egészen Németországig, együtt Márkkal és Bekivel. Az olvasók százai örülhetnek a következő fejezeteknek, de Beki anyukája nem így volt vele, amikor megtudta, hogy kislánya 5 órára van tőle, egy messzi Hotelben.

A kijelzőn anyu FaceTime-hívása kért engedélyt. Hát, akkor ennyit erről, gondoltam. Mindenkit szerettem, főleg Nagy Márkot. Most pedig ideje meghalnom.
A végére már semmi nem lepődtem meg, de tényleg.
A végkimenetel előkészületei érdekében elkezdődik a próba Beki búcsúját illetően, amit a lány Pop/Rock színpadán tett meg. 

– Persze – biccentettem. – Csak nem egészen így terveztem az utolsó Bexis hetemet – ismertem be. 
– Te egyik Bexis hetedet sem így tervezted, csak azután közbeszólt az élet – nyugtatott. 
– Akit hívhatunk Nagy Márknak is.
Ugye, hogy milyen hamar elérkeztünk a végére? Ráhúzhatnának még egy jó pár oldalt.
Szóval nem kerítek tovább, az Egyszer-t elénekelve vége lett a Bexinek.
Igen, ennyi.
Még kaptunk egy Wikipédia lezárást, amit nevezhetünk Prológusnak is. Olyan, mint amilyet a Késtél elején találhattunk, csak itt egységesen zár le mindenkit, az összes fontos szereplőtől búcsúzva.

Ennek hatására...

Véleményem: Számomra még a mostani sorok írása közben is felfoghatatlan, hogy vége. A történetet lezárták, ennyi volt. A sok hirtelen történés után túlságosan hirtelen jött a lezárás is, amire nem voltam felkészülve, bár lehet, hogy erre nem is lehet.
Az elején szépen kezdődött a búcsú, egyből bele is rázódtam, de ott még úgy voltam vele, ezt neked te könyv, van még vagy 400 oldal, muhahaha lesz még időm olvasni belőled.
Hát ez a 400 oldal amilyen gyorsan jött, olyan gyorsan ment.
Észre sem vettem, mikor már az utolsó fejezet lapjait súroltam a szememmel és mit ne mondjak, akkor már nem éreztem magam előnyben.
Minden utolsó rész fájdalmas, tudom.
Ezzel akkor tisztában voltam, mikor elkezdtem. De eszméletlen gyorsan eljutottam a végérére és nem tehetek róla, nagyon megszerettem ezt a könyvsorozatot, és nagyon hiányozni fognak a szereplők.
Az már most ezer százalék, hogy egyszer újra fogom olvasni.
Mindent összevetve egy, a sorozathoz méltó lezárást kaptunk.
Hálás vagyok Leiner Laurának, hogy kitartott, és hat részen át végig vezette a szereplők történetét.
Borító: 5/5 - Nagyon kíváncsi voltam és nagyon vártam már, hogy mivel tudnak még elő rukkolni az előző részekhez képest és a végeredmény káprázatos. Nagyon tetszik nekem!
Szereplők: 5/5 - Mindenki hozta a szokásos alakítását.
Értékelés: 5/5*** - Ha tudnák hibát mondani, se mondanám. Laura könyveit a hibáival együtt kell szeretni, és egy hiba is nézőpont szerint változik. Én imádtam, könnyed olvasmány volt fontos mondani valókkal.
Ajánlom: Igazából mindenkinek ajánlom. Aki Leiner Laura könyveket, vagy akér az SzJG-t olvasta, az remélem tudja, hogy neki alap a Bexi is.
Akik pedig eddig féltek Laurától, nem mertek bele kezdeni a könyveikbe, vagy csak túl sok hamis sztereotípiában éltek, azoknak mondom: Kezdjenek bele! Nem a semmi milyen olyan népszerű ez az írónő. Elsőnek én sem mertem olvasni tőle, de aztán egy cseppet sem bántam meg, és teljesen bele szerettem az írás módjába, az írásaiba. Szóval akárki olvassa ezt, nyugodtan olvassa el a könyveket. Ha felnőtt, talán máshogy lát a kamaszok életébe, mivel Laura a leves közepébe talál és pont eltalálja, hogy mi, tizenévesek hogyan is gondolkodunk. 

Remélem tetszett nektek a bejegyzés, igaz, hogy nagyon durván hosszúra sikeredett, de ha ilyen témáról van szó teljesen bepörgök és be nem áll a szám. :) 

Edmond

6 megjegyzés:

  1. Nagyon jó lett. �� A lapok sajnos nálam is túl hamar fogytak el.
    (Azon viszont csodálkozom, hogy azt nem említetted meg, hogy végre megtudunk valamit Márk sikerének kezdetéről.)
    És most megyek és keresek egy Nutellát.��

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    2. Köszönöm:)
      Tényleg, azt elfelejtettem említeni. De akkor most megteszem! Nekem nagyon tetszett, hogy Márk pont a Késtéllel akart indulni.
      Abba pedig olyan furcsa bele gondolni, hogy ő már ismerte Bekit...Említett valami olyasmit is, hogy neki egyből az jutott eszébe a szám hallatán, hogy biztos ilyen lányt nem várakoztatott volna meg. Azon a mondatán olvadtak a lapok *-*

      Törlés
    3. Csak az igazság :)
      Ahw az olyan édes volt. *-*

      Törlés
  2. Azta. Egy értelmes ember. Köszönjük a bejegyzést, jó lett. Osztom :)

    VálaszTörlés