Legacies 1x1

A Sötétség Öröksége 1 évad 1 rész - Értékelés 



A Legacies, avagy a magyar fordításban: A Sötétség Kora egy olyan összetett, többszörösen Spin off sorozat, amely a Vámpírnaplókból és a Sötétség Korából ( eredeti cím: Originals ) nőtte ki magát egy saját, önálló szériává. Rólam tudni illik, hogy oda és vissza vagyok a Vámpírnaplókért már hosszú évek óta és imádtam, mikor kivált belőle az Originals egy külön sorozattá, így nem volt kérdéses, számomra, mikor megtudtam, hogy egy újabb folytatást terveznek, nézni fogom e, vagy sem. 

Egyik kedvenc képem a sorozathoz, full The Vampire Diaries Feeling!
Sorozat ismertető: 
Egy természetfeletti lényeknek alapított bentlakásos iskolában járunk, ahol az új generáció a boszorkányai, vérfarkasai és vámpírjai megtanulhatják kezelni a képességeiket, hogy a történetük hőseivé váljanak, vagy akár el is bukhatnak, és olyan sötét és gonosz teremtményeknek maradnak meg, mint amilyennek születtek.


Mondhatni, hogy én a Vámpírnaplókon nőttem fel, sok minden fűz hozzá a múltamból, így a sorozat fináléja után, 2017. márciusában érezhető volt az űr, amit nem tudtam hogyan kitölteni, ugyanis Mystic Falls, és a Salvatore testvérek akkor már részeivé váltak a heteimnek és ezért is örültem annyira, hogy az Originals kaszája után még egy esélyt adnak a készítők, a nézőiknek. 
Visszatérés Mystic Falls-ba és a Salvatore birtokra engem hatalmas örömmel és nosztalgiával töltött el, tényleg az a feeling, hogy bakker, egy év után végre itthon, " haza értem ".
Sokakban felmerült az a gondolat is, hogy minek még egy bőrt lehúzni erről a történetről, az eddigiek nem voltak elegek? Ha jobban bele gondolunk, a Vámpírnaplók 2008-ban indult az akkori fiataloknak. Azóta mind a szereplő gárda, mint a nézők felnőttek. A Sötétség Öröksége is most, 2018-ban úgy indul, hogy a fiatalabb közösséget szólítsa meg, ugyanazzal az üzenettel, mint 10 évvel ezelőtt az anyasorozat. Pont ezért kellett ez a sorozat, és ezért vártam annyira. Igaz a mondás, a A Vámpírnaplók világa sohasem érhet véget.  


A történet középpontjában Hope Mikaelson áll, akiben három generáció és természetfeletti faj vére keveredik. Ő egy Triblid, azaz boszorkány, vérfarkas és vámpír is egyaránt, a legősibb vámpír, Klaus Mikaelson, és egy alfa vérfarkas, Hayley Marshall gyermeke. Egy elég összetett karakterről beszélünk, amelyet Danielle Rose Russell hihetetlen jól alakít, Hope egy nagyon erős női karakter, persze megvannak benne is azok a híres Elena Gilbert vonások, ahogy sokat veszített, akit szeretett az meghalt, de ő tényleg olyan dinamikus, harcias jelenség, ami Elenaból sokáig hiányzott, és tetszik, hogy belőle pedig nem.
In Medias Res, a dolgok közepébe vágással indítanak már egyből az első résznél, egy ördögűzést láthatunk, amelynek folytán egy fiúból próbálják kiűzni a gonoszt. Ekkor jelenik meg a főhősnőnk, Alaric Salzmanal ( hiányoztál, Ric ), hogy a megmentsék a fiút és biztonságba vigyék a Természetfeletti lények bentlakásos Iskolájába, a Salvatore Boarding Schoolba.
Hihetetlen, hogy ennyi év telt már el, és akiket pár éve a Vámpírnaplókban csecsemőként láttam, azok most velem egy idős 17 éves tinédzserek. Ilyen kedves viszont találkozás volt számomra Lizzie és Jossie, a boszorkány ikrek, akikről megéri egy misét beszélni. Lizzi-vel még nem is lenne annyi bajom, természetesen keveri a bajt ő is, de ami Jossie-ra vonatkozik, na az a nem semmi. Mondhatnám úgy is, hogy Caroline 10x durvábban. Nem tudtam eldönteni, hogy sírjak vagy nevessek az ő megnyilvánulásain, az biztos, hogy érdekes ékköve lesz a storynak. 
Landon és Hope a tömlöcnél, már most ők a kedvenc ship 
Nem is a Vámpírnaplók világában járnánk, ha nem lenne bele csempészve az alkotásba egy kis szerelmi szál, ami olyasféle nélkülözhetetlen kelléke ennek a dimenziónak. Ezt is itt megkaphattuk tiltott szerelem ( nem kéne együtt lenned vele, követni kell a régi szabályokat, hogy túléljük, blablabal ) által, ami főhősnőnk, és egy ember fiú között alakult ki, aki nem is teljesen biztos, hogy ember. 
Az első részben már bebonyolódtak a szálak, amiket már most nagyon várom, hogy az évad alatt kibobozzanak velünk. A Legacies pilot epizódja egy ütős, velejéig Vámpírnaplók világában járó fantasztikus rész volt, tele effektekkel, lenyűgöző látvány világgal és vérfagyasztó jelenetekkel. Az epizód zárása komolyan olyan érzéseket váltott ki belőlem, hogy elakadt a lélegzetem. Érzem, hogy már most imádni fogom ezt a sorozatot és csak remélni tudom, hogy a rendező tanult a Vámpírnaplók kisebb, apróbb hibáiból és ezeket itt most el fogja kerülni. 

Mindent összevetve egy nagyon ütős sorozatnak nézünk elébe, már izgatottan várom a következő részt és ajánlom a sorozatot természetesen minden eddigi rajongónak és nézőnek, de persze azoknak is, akik az előzményeket nem láttak, nyugodtan kezdjetek bele, mert tényleg jó! 

Edmond

2 megjegyzés:

  1. Még nem láttam a Legacies első részét, de a testvérsorozatait igen, és azokat imádtam :) szerintem ezzel sem lesz másképp, majd elkezdem ezt is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt örömmel hallom:) A Sötétség Örökségéhez jó szórakozást kívánok neked! :D

      Törlés