Adam Silvera: Inkább boldog

~ Könyvértékelés ~



Cím: Inkább Boldog

Eredeti cím: More Happy Than Not

Oldalszám: 318. oldal 

Kiadta: Menő Könyvek, Budapest, 2018

Kategória: Ifjúsági, Kortárs, LMBT











Fülszöveg: 

A tizenhat éves Aaron Soto igyekszik újra magára találni egy családi tragédiát követő nyáron. A barátnője, Genevieve segítségével lassanként emlékezni kezd, milyen lehet a boldogság, ám amint összebarátkozik Thomasszal, minden összezavarodik, amit a múltjáról és a jövőjéről gondolt. Aaron és Thomas egyre közelebb kerülnek egymáshoz, és Aaron önmaga előtt sem tagadhatja le többé az érzelmeit. A Leteo Intézet memóriatörlési eljárása lehet a megoldás, hogy újra a régi legyen. Ám ezzel együtt az igazi önmagát is elveszítheti.


Bár nem mindig rajtunk múlik, hogy a történetünk boldog véget ér, azt viszont képesek vagyunk megtanulni, hogyan legyünk a nekünk osztott lapokkal inkább boldogok, mint sem.


Hosszasan gondolkodtam, hogy jöjjek e fel a blogra és egyáltalán írjak e erről a könyvről bejegyzést. Végül úgy döntöttem, igen, mint már olvashattad is e sorok, itt vagyok. Itt ülök, és próbalom összeszedni a gondolataimat arról a könyvről, ami talán az egyik legnagyobb hatást gyakorolta rám, eddigi olvasós életem során és amit mindössze egy éjszaka alatt, egy ültemben kiolvastam. Ez pedig nem más, mint az Inkább Boldog, Adam Silvera tollából.
A könyv most nem egy Love, Simon történet lesz, szóval jól kapaszkodj meg! 


A Történetről: 

Ahogyan a könyv fülszövegéből is lehetett olvasni, a főszereplőnk Aaron Soto, az ő nézőpontjából tudjuk végig olvasni a storyt, E/1-ben. A fiú karakterével és a könyv alapszituációjával egyből azonosulni tud az olvasó. Nyár van, szabadság, Aaron barátaival egész nap lóghat, lazulhat, a tökéletes barátnő is megvan neki, mégsem érzi magát boldognak, igazán boldognak. Aztán belép a történetbe Thomas,  a vastag szemöldökű, jó képű srác, aki mindent felkavar, mikor mély barátságba esik Aaronnal. Ez lenne így magában a tipikus sablon romantikus történet, amit már sok helyről megkaphattunk, más-más ruhákba felöltöztetve. De ez a könyv más, itt helyet kap egy futurisztikusabb szál is, ami a Leteo Intézet. Ez a hely a páciensek rossz emlékeinek teljes kitörlését és egy jobb életet ígér, melyen maga, Aaron is elgondolkodik. 

A boldogságnak nem lenne szabad ilyen nehéznek lennie.

Spoileres rész: 

Ugyebár egy meleg főszereplőről beszélünk, ez szerintem a legtöbb embernek leesett, aki akár a borítóra is nézett, tudott a sorok közé olvasni, esetleg rájött, hogy Aaron és Thomas fiú név. 

Viszont ez a történet elején egyáltalán nem  volt érezhető, Aaront én teljesen heteronak találtam, akinek barátnője van és szerelmes belé. Csak aztán képbe jött Thomas és Aaron gondolataiban teljes zavart, kérdéseket és kérdőjeleket lehetett olvasni. 
A két fiúnak hihetetlen szoros barátsága lett, imádtam a közös jeleneteiket és párbeszédeiket, meg amiket úgy alapjáraton együtt csináltak. Egyik kedvenc jelenetem az volt, mikor  tetőteraszon, a faltéglákra vetítve nézték meg együtt a Cápa c. kultikus filmet. A könyv 4 részre van tagolva, ami tökéletes felvázolja Aaron érzéseit. A legeslegnagyobb csavar számomra az időugrás volt, mikor betekintettünk a múltba és megtudhattuk, hogy Aaront már vették kezelésbe a Leteonál, és visszamehettünk a fiú életének abba a részébe, amikor elsőnek esik szerelembe egy másik srácba, Collinba. Nekem teljesen leesett az állam, a fülszöveg után egyből arra gondoltam, hogy a fiú majd a könyv valamelyik pontjában kitörölteti az emlékeit, de arra nem gondoltam, hogy már megtette, csak nem emlékszik rá és azért nem meséli el nekünk, olvasóknak. Itt értettem meg azt is, hogy azért hittem a könyv elején heteronak Aaront, mert úgymond "kitöröltették" vele azt, hogy ő igazából a fiúkat szereti. Persze idővel ezek az érzések visszajöttek, meg nem is volt boldog Genevivevel és ami a szívben van, azt az agyban nem tudják az emberek kitörölni. 
A regény egy másik mélypontja a viszonzatlan szerelem, mikor mondjuk beleszeretsz a legjobb haverodva, aki amúgy hetero, te pedig nem. Én tényleg azt hittem, hogy Aaron és Thomas a könyv végére együtt lesznek, de rá kellett jönnöm, hogy nem. Viszont Thomas olyan barátsággal és szeretettel van a fiú iránt, ami szerintem leginkább a könyvekben fordul elő, egyszerűen gyönyörű. 
Ha már eljutottál a bejegyzésnek ezen pontjára és minden bizonnyal olvastad a könyvet, mivel a spoireles részt végére is értél, így bizalmasan, de el kell mondanom neked, a regény végére én teljesen magam alá kerültem, minden mondatnak éreztem a súlyát a mellkasomban és a könnyeimmel harcoltam. 


Véleményem: 


Az Inkébb Boldog egy letehetetlen, szívbe markoló mondanivalóval, inspirálva az olvasót az inkább boldog útra. Számomra ez egy gyönyörű könyv volt, tele fájdalommal. Ez volt az első regényem az írótól és rá kellett jönnöm, amit ez az ember kiad, azt nekem mind el kell majd olvasnom. 
A  könyv a kedvenceim közé került, mindenkinek ajánlom!

Edmond

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése