Anna Todd: Miután



~ Könyvértékelés ~






Kapcsolódó képÍrta: Anna Todd

Cím: Miután

Eredeti cím: After

Oldalszám:  490

Kiadta: Gabo, 2015

Kategória: Romantikus, Erotikus, Drámai, Ifjúsági







Fülszöveg:

EGY ​SZENVEDÉLYES SZERELEM TÖRTÉNETE, AMELY MILLIÓKAT HÓDÍTOTT MEG VILÁGSZERTE.
Volt egy időszak Tessa életében, amikor még nem ismerte Hardint, de miután találkoztak, az élet megváltozott.
Tessa igazi jó kislány. Egy rendes fiúval jár már évek óta, vannak tervei, ambíciói, és az anyja ügyel rá, hogy az élete a megfelelő irányban haladjon tovább.
Aztán elsőévesként beköltözik az egyetem kollégiumába, és találkozik Hardinnal. Azonnal feltűnik neki a tetovált, piercinges fiú, aki angol akcentussal beszél, és mindenben különbözik attól, amit Tessa az addigi életében megszokott.
Hardin rendkívül mogorva, sőt kifejezetten ellenséges vele, és a viselkedése miatt Tessának gyűlölnie kéne őt. Gyűlöli is, amíg egy este egyedül nem maradnak a fiú szobájában. Tessát megragadja a fiú sötét személyisége, és amikor megcsókolják egymást, olyan szenvedély támad fel benne, amilyet még sohasem tapasztalt.
Hardin hol gyönyörűnek nevezi, hol egy szó nélkül eltűnik, mintha egyáltalán nem érdekelné. A nemtörődöm viselkedése és a gorombasága ellenére Tessa úgy érzi, ha sikerül mélyre ásnia, megtalálja az igazi Hardint a hazugságok felszíne alatt. Hardin újra és újra eltaszítja, de csak azért, hogy aztán még közelebb vonja magához.
Tessának megvan a tökéletes barátja. Miért igyekszik ennyire legyőzni a saját sértett büszkeségét, és Hardin előítéletét a rendes lányok iránt?
Talán azért, mert ez szerelem?
Anna Todd AFTER című fanfictionjét milliók olvasták a WATTPAD-en, és az egész világon lenyűgözte az olvasóit. Itt az idő, hogy ön is megismerkedjen az internet legtöbbet emlegetett könyvével.

Másképp tettem volna valamit, ha sejtem, hogy mi következik? Nem tudom. Szeretnék őszinte választ adni erre, de nem tudok. Néha hálát érzek, mert elmerülök a szenvedély pillanataiban, csak őt látom, és az ítélőképességemet elhomályosítják az érzelmek. Máskor belém nyilall, milyen nagy fájdalmat okozott nekem. Sajnálom, hogy miatta elveszítettem azt a személyt, aki egykor voltam, és sosem felejtem a pillanatot, mikor úgy tűnt, hogy az egész világomat romba döntötte. Ilyenkor a válaszom már nem olyan egyértelmű. Abban viszont teljesen biztos vagyok, hogy semmi sem lesz olyan, mint régen, mielőtt Hardin berobbant az életembe és a szívembe. Mert most „utána” vagyok

Kapcsolódó kép
A jellegzetes jelenet a könyvből. 


Tessa és Hardin viharos szerelmi történetére tekinthetnénk a modern kori Büszkeség és Balítéletnek is, ha akarnánk. Egy magával ragadó regény, amely teljesen beszippantja az olvasót. 



Az őszintét megvallva én nem nagyon voltam oda az elején ezért a könyvért, már alapból a Harry Styles fanfiction hangzása sem hozott lázba, még akkor sem, amikor megtudtam, hogy még filmet is fognak készíteni a regényből, amely a napjainkban meg is jelent már hazánk mozijaiban is. Tényleg szkeptikus voltam az egész Miután dologgal kapcsolatban, egészen egy bizonyos napig, mikor az egyik barátom, aki amúgy nem sűrűn olvas, ujjongva mesélte el, mennyire magával ragadta egy könyv és tényleg le sem tudta tenni, csak olvasta és olvasta. Ez pedig nem volt más, mint a Miután. Mesélt róla, mik vannak a könyvben, milyen jeleneteket élt át és mikre számítsak, ha én is elkezdem. Végül abban a percben elkezdtem olvasni és eljutottam legalább a negyedéig, annyira megtetszett nekem is. Egy könnyed olvasmány, amivel gyorsan tudtam haladni, mivel tényleg vitte magával az olvasót a cselekmény, állandóan volt egy fajta dráma, ami nem engedte hogy becsukjuk a könyvet. 

A Történetről: 


Ugyebár a regény főszereplője Tessa, a szűz, jó kislány, aki jól tanul, nem jár el bulikba, a pasija is ilyen kaliberű srác, Noah. Aztán új világ nyílik meg neki az egyetemen, egy punkos társaságba csöppen is, itt ismerkedik meg Hardinnal, a vérbeli dögös rossz fiúval, tele tetoválásokkal, piercingekkel, kapcsolatuk pedig egyre jobban forrósodik kettőjük között. Nem mondom, hogy nem klisé, mert elég klisé ez a jó lány x rossz fiú párosítás, ami elég sűrűn megtörtént már mind könyves, mind filmes világban, ( például egy kultikus ilyen páros a Grease filmben Danny és Sandy ),  viszont itt az mentette meg a könyvet, hogy eszméletlen jól megírt erotikus jelenetek voltak szinte minden fejezetben. Tessa és Hardon kapcsolatának fázisait úgy tudnám a legjobban felvázolni, hogy 1. veszekedés, 2. egymás utálása, 3. csók, 4. egymás szeretése, 5. szex. De tényleg, nagyjából ebből állt az egész történet, ezek az ismétlődő epizódok voltak bele illesztve különböző csomópontok közé, amikor is robbant minden és a dráma a felső pontjára vert. Anna az olvasót az utolsó fejezetekben sem hagyta megnyugodni. Állandóan bennem volt a vihar előtti csend érzése, mikor mindig idilli és harmónikus volt, akkor már gyanút fogtam, hogy hamarosan könnyek fognak lefolyni és vér fog ömleni. 

Hardin megnevettet és megríkat, felbosszant és dühbe hoz, de ami a legfontosabb: mellette úgy érzem, hogy élek.

Hardin karaktere egy nagyon összetett jellem, sok minden volt hatással rá, amiből az az ember lett belőle. Nagyon jó volt a történetben, ahogyan egyre jobban vetkőzteti le ezt a gonosz álarcát Tessa és az olvasók előtt, míg a végére megláthatjuk, milyen is ő valójában és hogyan lett belőle ilyen ember. Szerintem ezzel az olvasóknak még jobban sikerült megszeretni őt. 
Különös érzés volt látni, ahogy a környezetemben mindenki ezt a könyvet olvassa, azt vettem észre, rendes divatkönyvvé vált a Miután. Mindenki kezében észrevettem az utcán, a baráti társaságommal is mindannyian egyaránt ezt a könyvet olvastuk, volt hogy együtt haladtunk vele és a fejezetek végén állandóan megálltunk kiakadni, hogy aztán tovább olvashassunk. Élvezetes, szórakoztató olvasmány volt, igazából kikapcsolta teljesen az agyam, csak erre koncentráltam, mikor a kezembe vettem. 



Értékelés: 

5/5 - Tökéletesen megfelelő a regény a maga kategóriájában.

Ajánlom: 

Leginkább a gimiseknek ajánlom, de igazából aki szeretne egy Szürke 50 árnyalata lightosabb, úgymond "tini" verziót, annak is megfelelő olvasmány lenne a Miután.


Említettem, hogy a könyvből film készült, bár nem is nagyon kell emlékeztetnem rá senkit, mivel erről zeng az egész internet. Azért itt hagyom a filmelőzetest egy kis kedvcsinálónak a regényhez.
=> IDE kattintva megnézheted ;)

Edmond

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése