Lauren Urasek: Netrandi

 ~ Könyvajánló ~




Írta: Lauren Urasek

Cím: Netrandi 

Eredeti cím: Popular 

Oldalszám: 200 oldal 

Kiadta: Jaffa kiadó, Budapest, 2016

Fordította: Kőszeghy Anna

Kategória: életmód 






Fülszöveg:
Internetes ​társkeresés? Regisztrálunk, megtetszik valaki, váltunk egy-két e-mailt, kölcsönösen szimpatikusak vagyunk egymásnak, találkozunk, élőben még vonzóbbnak találjuk egymást, és kész. Ó, ha ez ilyen egyszerű lenne! Lauren Urasek, a huszonéves New York-i sminkmester hosszan tud mesélni arról, hogy ez mennyire nem így van. Hogy hány első randi kell ahhoz, hogy végre összejöjjön egy második is és még akkor sem lehetünk biztosak semmiben. Ha valaki, akkor Lauren igazán megbízható forrás randiügyben: 2014 januárjában ő volt az, aki a legtöbb üzenetet kapta az OkCupid nevű társkeresőn. Ebben a könyvben több év netes társkeresésének hullámhegyeit és -völgyeit meséli el, betekintést nyerünk az interneten randizó férfiak világába, a rengeteg szimpatikus, de felnőni képtelen pasitól az unalmas frátereken keresztül a nevetséges vagy éppen félelmetes perverzekig. A netrandis tapasztalatok és tanulságok szórakoztató összefoglalása azoknak is érdekes olvasmány, akik (még?) nem ismerik ezt a világot.

Mikor megláttam a Moly.hu-on, a friss megjelenések között a könyvet, azonnal felfigyeltem rá, és egyből a kívánságlistámba helyeztem. Viszont. Teljesen kiment a fejemből és el is felejtettem ennek a könyvnek az elolvasását egészen egy nagy nyári akcióig a Líránál. Elképesztő történet, mivel ezt a regényt mindössze 600 ( !!! ) ft-ra akciózták le, a 3200-ról. Mikor észrevettem nem kérdés, hogy egyből rohantam is be Kiskunhalasra megvenni. Mivel volt 500 ft kupponom ( Karácsonyi ajiból maradt ) és a törzsvásárlói kártya is lehúz egy kis összeget, így elég olcsón és takarékosan megúsztam ezt a csodálatos könyvet, amiért az olvasása után még 3500 ft-ot is adtam volna!
Aztán elemezzük ki a fordítást. Kedves Kőszeghy Anna, le a kalappal előtted, gyönyörűen fordítottad le a könyvet, az eredetihez méltó kifejezéseket használtál a magyar szótárból. A cím is nagyon tetszik, szerintem a Netrandi sokkal találóbb erre az egészre, mint a Popular, ami magyarul annyit tenne ki: Népszerű.

Kénytelen vagyok megemlíteni, én még sosem olvastam a Jaffa kiadótól egy könyvet sem és nagyon pozitív élményekkel gazdagodtam ettől a kiadótól is. Jó érzés volt olvasni, nagyon jó fogása van a regénynek, a kiadó már a kedvenceim között is lett Molyon, ezer százalék, hogy fogok még tőlük vásárolni.

És akkor beszéljünk magáról, a könyv belsejéről.
Illik tudni rólam, hogy néha a könyv fülszövegét teljesen máshogy képzelem el, mint amilyen a könyv. Mikor megtudtam, hogy ez egy igaz, valós történet, teljesen máshogy láttam, ellentétben azzal, mint mikor egy kitalált történetet olvastam.
Laurent bekövettem instagram-on és az oldalak után egyre jobban kezdtem tisztelni.
Elképesztő, amit ez a nő átélt!
Annyi mindenben adok a véleményére és teljesen egyetértek vele! Szerintem ennek a személynek és a könyve üzenetének egyre több emberhez kéne eljutnia. Részben ezért is írok róla mindenképpen a blogon.


Mindig hallgass a megérzéseidre! 


A könyv 'főszereplője" Lauren Urasek, az ő életébe enged nekünk bepillantást. Szerintem ez eszméletlen izgalmas, annyi számomra intim történet oszd meg a nagyvilággal, amiről én nem tudnék mindenkinek, ennyire nyíltan kitárulkozni.
A tapasztalataiból, élményeiből tanulhatunk, mi, olvasók. Minél több ilyen könyvet szeretnék ezentúl olvasni és ajánlani is.
A könyvet megpróbálom kronologikusan elmesélni, szóval kezdjük az elejétől.
Kezedben veszed a könyvet, megcsodálod a borítóját ( úúúgy fél órán át ) aztán bele kezdesz az alkotásba.
Muszáj volt magammal vinnem a cukrászdába is, nagyon jól esett egy jó kis makaron süti mellett. 

Van benne egy úgynevezett előszó, ebben bemutatkozik az olvasóknak Lauren. Szerintem kellett is ez, nagyon jó bekezdésnek, bele lendít a könyv hangulatába.
Utána pedig belecsapunk a lecsóba, elkezdődik a tényleges történet. Ezt úgy is el lehet képzelni, ahogy a nagymama leül a kis hintaszékébe, ölébe az unokája, és neki meséli az életét.
Viszont, ha bele lapozol a könyvbe, nem csupán szövegből és mondatok tömkelegéből áll.
Vannak benne precíz, pontokba szedett részek, mint például milyen felhasználónevekkel semmiképpen se randizzunk vagy esetleg milyen jelek után vegyük fel a nyúlcipőnket és meneküljön amerre csak látunk, az első találkozás alatt. Aztán néhol-néhol a stroy-s oldalak után vannak olyan üzenetek, amiket TÉNYLEG leírtak a férfiak. Elég elgondolkodtató, hogy miféle emberek léteznek.
Sok izgalmas történetet olvashatunk el a könyv lapjain, néhol elgondolkodtam, hogy wáó, mik vannak. De volt, mikor nagyon sajnáltam Laurent, és semmiképpen sem lettem volna akkor a helyében.
Az a rész, mikor felkérték egy netes valóság showba, már izgatottan vártam, hogy mi lesz. Hátha valami jó! Eléggé máshogy képzeltem ezt az egész stúdiós dolgot, és katasztrófa, hogy a rendezők ennyire nem engedik, hogy tényleg önmagunk lehessünk.
Az sem volt semmi, mikor azt hittem, hogy ' Na ez a pasi aztán tényleg álom! " Persze, utána egyből kiderült, hogy házas és gyerekei vannak.
Istenem, emberek. Ha egyszer gyerekeitek vannak és el vagytok kötelezve ne csináljátok ezt. Egyik legrosszabb érzés a világon, ha megcsalnak és elárulnak. Senkinek nem kívánom ezt átélni.


Pasik helyett letámadtam a tequilát és a sütiket, mert azokban sohasem csalódtam. 

Én elég hamar elolvastam, buszon kezdtem el, itthon folytattam a medencében napozás közben és az igazat megvallva eléggé olvastatja magát, mert mikor bejöttem megnézni a tükörben mennyit barnultam, eléggé meglátszódott a fürdőruhám vonala. Könnyed olvasmány, tökéletes strandra, de karácsonyra a kandalló mellé is.


Értékelés: 10/10 - Szerintem a bejegyzés magáért beszél.
Borító: 10/10 - Szerintem nagyon jól tették, hogy megváltoztatták az eredetit és rárakták az írónő fejét. Sokkal jobban tetszik, mint az eredeti rózsaszín, a sok felirattal.
Ajánlom: Első sorban mindenképpen azoknak ajánlom, akik neten keresik/keresni fogják a társukat. Ez a könyv teljesen felkészít arra, hogy mit, hogy, miért, hogyan, miért ne tegyetek.
Viszont a könyv alapjába véve is inspiráló tud lenni, szóval bárki elolvashatja. Hátha utána bővebb látókörben fogja látni a világot.

Köszönöm, hogy elolvastad az értékelésemet, remélem kedvet kaptál hozzá, hogy te is kezedbe vedd ezt az iszonyatosan jó könyvet! 

Edmond

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése