Lehullt a lepel: Rácz-Stefán Tibor: Mikrofonpróba fülszövege

Sziasztok Molyok! 

Nem rég nyilvánosságra került Rácz-Stefán Tibor új regényének, a várva várt Mikrofonpróbának a fülszövege, ami azért is ennyire eget rengető számomra, mivel Tibi a kedvenc írom, és nem kérdés, hogy ez a könyv a 2017 top 1 legjobban várt könyvem.
A Könyvfesztiválon megrendezett árnyvadász találkozón már rengeteg kérdést feltettem a könyvel és cselekményével kapcsolatban, de ez a fülszöveg tette fel nekem az i-re a pontot.

A fülszöveget, amit Tibi írt, bemásoltam az eredeti bejegyzésből. Ez a fülszöveg még változhat, ahogy látjátok ő is mondta, de szerintem tökéletes lett az ő változata én teljesen bele szerettem.


Hiszel az igaz barátságban?
Hanna, a magányos könyvmoly élete legnagyobb szerencsétlenségeként éli meg, amikor a tanár bátyjával egy vidéki kollégiumba költöznek. Ám, igaz barátokra lel, és két fiú is megdobogtatja a szívét.Lehet-e választani álmaid pasija és életed legnagyobb meglepetése között?
Mátét a zene éltette, de egyszercsak mindennek vége szakadt. A fiú tüskéket növesztett a szíve köré és keserűségében mindenkit megsebzett, aki megpróbált közel kerülni hozzá. Miután megismeri Hannát, a srác akaratlanul is beleszeret.Bunkó srácból is lehet álompasi?
Dávid és Áron túléltek egy iskolai lövöldözést, és már két éve együtt vannak. A problémáik viszont egyre égetőbben törnek a felszínre, miközben elkeseredetten próbálják a kapcsolatukat egyben tartani.Az első szerelem tényleg az utolsó marad?
A kínai származású Xiara egyetlen menedéke a tánc, ahol mindig békére lel a szülei, vagy éppen a társai meggondolatlan szavai elől.De vajon képes lesz valaha elfogadni önmagát?
Az öt barát összefogva, egymást támogatva küzd a démonaival, lép előre a felnőtté válás rögös útján és fog össze, amikor szeretett kollégiumukat a bezárás veszélye fenyegeti.
Van egy pont, amikor a zene lehet az egyetlen megoldás…


A teljes bejegyzés ezen a linken található:
https://www.facebook.com/racz.stefan.tibor/photos/pb.340066039500732.-2207520000.1500550040./874139122760085/?type=3&theater
A bejegyzéshez egy kép is lett csatolva, amitől én egyszerűen kiakadok. Fére értés ne essek, nem azért, mert nem tetszik. Hanem azért, mert imádom. Eszméletlenül! A fekete-fehér borító, a Cím színe, az egész elrendezés...Még a vég kifejlett könyvön is el tudnám képzelni. Most pedig jöjjön a véleményem a fülszövegről.

REAKCIÓM:

Amikor elsőnek elolvastam a fülszöveget, teljesen átfutott rajtam az az érzés, mikor legelsőnek fogtam meg a Fogadj el!-t az Egri lírában és olvastam el a hátulját.
Az eleje úgy indít, mint ahogyan a Túl szép is, egy kérdéssel, ami szerintem frappáns ötlet. Így olyan érzés keríti hatalmába az olvasót, mintha ő is a részese lenne, hiszen a könyv kíváncsi a véleményére, nem igaz?
Amikor a végére értem, egyből felrémlett bennem a Fogadj el! fülszövege, ott is a "Van egy pont..."került rá a könyvre.
Nekem ez a megoldás külön tetszik, ebből is érződik, hogy ez nem akármilyen könyv, ez Tibi könyve
A szerző idézetes bejegyzéseit egytől egyig nyomon követem, így már valamilyen szintem számítottam rá, milyen is lesz ez a fülszöveg, de jobb lett, mint amilyenre számítottam. Viszont, az számomra is új, hogy Hannahnak van egy tanár bátyja. Hát micsoda ötlet ez már! Olyan szálat lehetne ezzel elindítani, remélem lesz benne valami tanár-diák titkos, tiltott szerelem. De egyből jön egy mondat, amitől általában a falra mászok, de most meglepően kíváncsiságot érzek. Szerelmi 3szög? Jöhet! Vajon melyik Team csoportban fogok lenni? Már nagyon várom:)
Máté is érdekesen hangzik, már abból a pár mondatból is látszik, hogy elég összetett karakter, de ugyanígy látom Xiarát is. Örülök, hogy lesz a könyvében egy kínai származású szereplő is, így csak még színesebbé teszi a történetet.
Amit viszont legfeszültebben, legizgatottabban várok az Dávid és Áron történetének folytatása. Ha valaki nem értené, a Mikrofonpróba a Fogadj el! spin-off regénye, amit annyit tesz ki, mintha testvéri kapcsolatban állna egymással a kettő könyv. A Fogadj el! egyik főszereplőjének, Dávidnak és szerelmének, Áronnak az életet követhetjük nyomom 2 évvel az előző könyv eseményei után. A Fogadj el! az én egyik kedvenc könyvem lett az elolvasása után, teljesen megváltoztatta az életem, és azt, ahogyan a körülöttem lévő világot látom. Szóval nem véletlen, hogy mennyire kíváncsi vagyok már a szereplők jövőjére.

Edmond

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése