Ilyen volt 2018 - Avagy az évem top10 könyvben

Sziasztok!

Mai bejegyzésben a 2018-as olvasmánylistámat elevenítettem fel magam előtt, ami be kell vallanom, nem volt túl gazdag, pláne a szórakoztató irodalom szempontjából, de így is " emlékezetes " az a jelző, amivel fel tudom tüntetni. A tanulás mellett nem volt sok időm olvasni, viszont idén össze tudtam hozni a fontost, a hasznossal, mivel teljesen sikerült bele szeretnem a szépirodalomba és a nagy klasszikusokba. Szóval nézzük is, mik tartoznak bele ebbe a listába!




















Szóval íme a top 10 kedvenc könyvem 2018-ból!


#10. - Meg Rosoff - Majd újra lesz nyár...

Egy nagyon kalandos történettel rendelkező könyv, amelyet elég gyorsan sikerült bedarálnom. Előtte még nem olvastam ennyire háborús, menekülős, túlélős regényeket, de itt eldöntöttem, hogy fogok még, mert nagyon tetszett. Akadályból akadályba cseppentek a szereplők, egyszerűen annyira izgatott a vége és az, hogy hogyan is alakul a sorsuk, hogy sosem tudtam letenni és emlékszem, hogy a sulis könyvtárban olvastam ki, egy lyukas órában. Aki szereteti a The Walkind Deadhez hasonló izgalmakkal teli storykat, azoknak mindenképpen ajánlom. A könyvből pedig egy film is készült, ami nagy vonalakban eltérik a regénytől, de az is teljesen nézhető. 

#9. - Stendhal: Vörös és fekete

Ez volt a nagy nyári nyaralásos könyv, ami velem napozott a medence szélében. Már előre szóltak nekem, hogy nagyon fogom imádni, szóval ezért is kezdtem bele nagy örömmel és tényleg így lett. Imádtam! Egyik kedvenc kötelező könyvemmé nőtte ki magát, a maga realista - romantikus vonásaival.

#8. - Madách Imre: Az Ember Tragádiája

Egy évvel és egy nappal ezelőtt, 2017. január 1.-én nem mondtam volna meg, hogy egy nagy kedvenccé fog válni nálam ez a könyv, sőt ha egy időgépből oda cseppent volna hozzám valaki és azt mondja, hogy imádni fogom, körbe is nevetem. Pedig megtörtént, hogy megszerettem Az Ember Tragédiáját. Persze ehhez az is hozzá tudott segíteni, hogy láttam egy különleges feldolgozásban a Nemzeti Színházban és a tanárnőmnek is nagy érdeme, hogy rávilágított a történet értelmére, mert igenis tök nagy értelme van, ami engem nagyon is el tudott gondolkodtatni. A sorokat pihent aggyal is nagyon nehezen fogtam fel, viszont mi az órán együtt olvastuk, mindenkinek volt egy szerepe ( én voltam Ádám ), amit olvasott és így a szöveg is és a karakterek is sokkalta közelebb kerültek hozzám. Teljesen megimádtam.

Kapcsolódó kép


#7. - Adam Silvera: Inkább boldog 

Ez volt a születésnapos könyvem ebben az évben, amit nagyon el szerettem volna olvasni, de valahogy nem vitt rá a lélek. Aztán mikor megkaptam, két éjszaka alatt kiolvastam, volt mikor hajnali 2-ig fent maradtam, mert annyira jó volt, hogy nem tudtam letenni, pedig másnap iskola volt.
Egy nagy érzelmi hullámvasúton vitt végig a regény, én totálisan padlót fogtam a könyv végére. Egyedi, ötletes, jól megírt történet, Adam nagyon tehetséges író, remélem fognak még tőle fordítani magyarra alkotásokat.

#6. - Arany János: Balladák

Képtalálat a következőre: „arany jános balladák”
Egyik kedvencem, az Ágnes asszonyból való jelenet
Igen, így van.Teljesen megszerettem Arany János balladáit. Annyira hihetetlen számomra, hogy micsoda történetekkel rendelkeznek és a legtöbb egyetlen egy oldalra van levetve, egy versszakban annyi minden ki van fejezve, tényleg hihetetlen. Ha nem lett volna egy szuper magyar tanárom, lehet nem láttam volna meg ezeknek az alkotásoknak az értelmét, azt hogy mennyire izgalmasak is ezek az amúgy teljesen furcsának és érthetetlennek tűnő sorok. Tele vannak csavarral, felér egy árnyvadász történettel, ami számomra nagy szó. Nem egyszer esett le az állam, mikor felfogtam ezeket a balladákat. Ez is jó példa arra, mennyire nagy kincsek vannak eldugva a magyar irodalomban, csak nagyon mélyen vannak és sokat kell hozzájuk ásni.

#5. - Leiner Laura: Remek! 

Ennek a könyvnek is valahol az elején kellett szerepelnie, mert nagyon közel került a szívemhez. Nem is olyan régen olvastam ki és írtam róla bejegyzést. Ez az a könyv, amely a kedvenc Leiner Laura könyvemmé nőtte ki magát, pedig aki vissza nézi az eddigi bejegyzéseket, eléggé imádom az írónőt és az alkotásait, az SzJG-n nőttem fel és a Bexiért is oda és vissza vagyok. Viszont a Remek!-et mindegyiken felülmúlóan megszerettem. Egy felejthetetlen nyári történettel rendelkező regény, amely az írónő első alkotása.

#4. - Cassandra Clare: Árnyak Ura 

Ez az év nem volt a leggazdagabb árnyvadászok szempontjából, mondhatnánk úgy is, hogy egész tragikus. Elkaszálták a Shadowhunters sorozatunkat, amit pont nem rég kezdtem el megkedvelni. De azért volt egy könyv, amit a 704 oldalával be kellett osztanunk az év 356 napjára. Nekem természetesen nem sikerült és pár nap alatt bedaráltam. Utána csak azt tudtam mondani: " Cassie, egyszerűen imádlak és azt a világot, amit megteremtettél. Csak ne kellene oly sokat várni a folytatásra... ". A legérzelmesebb könyv volt ez az összes közül és az a baj, hogy tudom, a folytatás még ennél is drámaibb lesz.
De csak pozitívan tudok tekinteni a jövőbe, mert nem sokára érkezik az új trilógia is, a Last Hours, amit én az összesnél jobban várok, mivel A Pokoli Szerkezetek volt a kedvencem és nagyon kíváncsi vagyok Tessa és Will gyermekére és arra a korra.

#3. - André Aciman: Szólíts a neveden!

Ez a könyv hatalmas hatást gyakorolt a világban ebben az évben. Ha visszagondolunk, minden évben volt egy ilyen, régen a Twilight, utána az Éhezők Viadala és stb. Idén ő, a Szólíts a neveden! Sokszor futottam barackos képbe és sok helyen láttam eme az alkotást, ezt pedig természetesen teljesen meg lehet érteni, mivel nagyon jól megírt könyv, nagyon jó történettel és film is készült belőle. Nekem is ugyanígy nagy kedvenc lett első olvasás után és minden díjat megérdemelt ez az alkotás, amelyet megkapott. Kíváncsian várom a folytatását a jövőben.

Képtalálat a következőre: „szólíts a neveden barack”



#2. - Rupi Kaur: Tej és méz 

Sokat gondolkodtam, hogy a dobogó hármas helyezéseket hogyan is osszam el, de végül eldöntöttem, ezt az alkotást fogom a második helyre állítani. Egy amolyan verses jellegű szösszenet volt az egész, amit egy forró habod fürdősós vízben, gyertyafény mellett olvastam ki, citromfű teát szürcsölgetve. Mondhatnám úgy is, hogy abban a pár mondatban, ami a lapokon vannak, egyszerűen meg van minden. Ez a könyv gyógyító hatással íródott, azt hiszem, legalábbis nálam ezt érte el. Régi sebeket tépett fel, tejet és mézet csepegtetett rá, hogy véglegesen beforrjon a helye a sérülésnek. Imádtam és biztosan újra fogom olvasni a jövőben! Ez egy olyan kis kalauz lehet az ember életében, amit minden nehéz szakaszban elő tud kapni, ha egy kis segítség kell számára. Mindenkinek kötelezőolvasmány szakítás után! 


#1. - Rácz-Stefán Tibor: Élni akarok!

Szerintem senkit sem lepek meg, ha egy Tibis könyvet állítok a listám első helyére. Hát bizony, ő volt számomra A Könyv ebben az évben. Tényleg hihetetlenül vártam már, hogy megjelenjen, odáig voltam érte és még könyves dobozkában is érkezett meg hozzám. Teljesen odáig voltam érte, érzelmileg a tetőpontomon túl hatott rám a regény. 




Szóval ezek lennének a legkiemelkedőbb olvasmányaim az évben. Nagyon nagy élmény volt rájuk visszaemlékezni, mert mindegyikhez tudtam kapcsolni egy pillanatot, egy életérzést, egy emléket, egy évszakot. Nektek is ajánlom, hogy csináljatok magatokban ilyen évösszegzést!

És minden kedves olvasómnak nagyon nagy BÚÉK-ot! Nagyon örülök, hogy vagytok nekem, olvastok engem. 2019-ban újra találkozunk!
- Edmond

Edmond

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése